با رد FATF خودزنی می کنیم

 

با رد FATF خودزنی می کنیم

 

ایسنا نوشت:یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه نپذیرفتن عضویت در FATF مجاری کوچک مبادلات بین ایران و بانک‌های بین‌المللی را هم می‌بندد، گفت در واقع با عدم تصویب FATF به فشار همه‌جانبه آمریکا علیه خودمان کمک می‌کنیم.

سید رضا سلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه قفل است، چه برسد به اینکه شرایط FATF را هم نپذیریم. در این شرایط مجاری کوچکی که برای مبادله با کشورهای دیگر و بانک‌های بین‌المللی داریم هم از بین می‌رود و این نکته‌ای نیست که برای مخالفان FATF قابل درک نباشد. وی با اشاره به صادرات غیر نفتی ایران گفت: در حال حاضر ایران به برخی از شرکت‌های کوچک در دنیا که تحریم روی آنها اثر ندارد، صادرات غیر نفتی دارد و همچنین با بانک‌های کوچکی که آمریکا روی آنها تاثیر ندارد، مبادلات بانکی دارد؛ اما چنانچه شرایط FATF را نپذیریم، دیگر نمی‌توانیم اعتبار اسنادی کسب کنیم و همچنین مبادله بانکی داشته باشیم.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه در حال حاضر رقم صادرات غیر نفتی ما نسبت به اقتصاد کشورمان کوچک نیست، گفت: اگر FATF تصویب نشود همین میزان را هم از دست خواهیم داد و از سوی دیگر امکان توسعه صادرات غیر نفتی را هم از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تحریم نفت باید بر صادرات غیر نفتی متمرکز شویم و پتانسیل‌ آن هم در کشور وجود دارد. کالاهای زیادی داریم که غیر نفتی هستند و امکان رشد دارند و می‌توانند صادر شود؛ اما اگر FATF تصویب نشود، این مجراهای کوچک را هم از دست می‌دهیم. در واقع با عدم‌تصویب FATF به فشار آمریکا کمک می‌کنیم.

fatf ,نفتی ,صادرات ,حاضر ,آمریکا ,کوچک ,fatf تصویب ,شرایط fatf ,آمریکا علیه ,بانک‌های بین‌المللی ,fatf خودزنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تمشک دانلود | دانلود فیلم دانلود سریال دانلود آهنگ خرید اینترنتی دبیرستان غیر دولتی نخبگان برتر دانلود سرا برترین قالب ها vpsایران ❥♥عشق مادوتا❥♥